CRM (customer relationship management)

About course

The information you will receive as part of the CRM course developed by Sat Group will help you to be a fully customer-oriented company, to carry out the necessary training for increasing customer loyalty and, eventually, to achieve a larger turnover.

You will get familiar and later apply numerous tools for collecting and processing customer information, get to know a customer loyalty system, customer segmentation and business methods that stimulate second sales.

This Course is Intended for:

Company Executives

Marketing Directors

Sales Managers

Entrepreneurs

Other persons responsible for working with clients

Advantages of the course:

Creating a customer loyalty system

Client base creation

Organization of marketing and sales activities focused on existing customers

Creating a client prototype, client portfolio, customer base

Database analysis and CRM strategy development

Course Format:

Number of participants

15

Frequency of seminars

2

times a week

The format of the seminars

100%

oral sessions, practical tasks, teamwork

Course Program

1. What is CRM?

  • What is not CRM?
  • Getting started with CRM
  • Types of CRM
  • CRM models
  • CRM strategy
  • Choosing a strategy
  • Steps before implementation
  • Customer Experience Management (CEM)

2. Operating CRM

  • Introduction to Microsoft CRM
  • Getting started with Salesforce
  • Sales automation
  • Marketing automation
  • Service automation

3. Social CRM

  • Connecting SMM and CRM

4. Loyalty programs development

  • Customer Satisfaction and Loyalty
  • B2B and B2C loyalty

5. Analytical CRM

  • Data and Database
  • Data structure
  • Integration

6. Running client analytics

  • Introduction to metrics
  • Segmentation
  • Personalization
  • “Life Time Value”

7. Analytics in Excel

8. 10 important indicators

  • 10 important methodologies
  • 10 analytical mistakes
  • 10 important reports on customer analytics

The cost of the course

AZN 350

Price includes

  • 8 practical trainings
  • Coffee-breaks
  • Certificate of participation
  • Training materials

Experts

Afsun Gurbanov
CRM specialist

Customer Review

Elvin Qurbanov

Əla mühit, professional təlimçilər, praktiki biliklər bir arada. Ugurlar “SAT Group”
Elvin Qurbanov
Marketinq direktor, Qoç Ət

Səidə Fətullazadə

Çox nadir hallarda kiminsə haqqında həddən çox neqativ və pozitiv fikir yazıram. Düşünürəm ki, maraqlı təlim keçmək çox asandır. İnsanlar var ki, onları dinləmək çox xoşdur və böyük markaların böyük addımlarını danışıb istənilən təlimi maraqlı etmək olar. Amma həm maraqlı həm də faydalı təlim keçmək çox çətindir. Hansı ki, iştirakçılar təlimdən sonra nəsə öyrənir, bunu işində tətbiq edir və bu tətbiqlərə görə işlədikləri şirkət maddi cəhətdən kifayət qədər qənaət etmiş olur. Bugün Əfsun bəyin təlimində bunun şahidi oldum. İnsan bildiyi hər şeyi paxıllıq etmədən paylaşmağı bacarırdı. Həqiqətən belə təlimçilərə çox ehtiyac var. Əfsun bəyi növbəti təlimlərdə və MMF`də spiker görmək ümidi ilə.
Səidə Fətullazadə
Günay sığorta, Marketinq direktor

Kənan Məcidov

SAT Group təşkilatçılığında Əli Xəyyam’ın tədris etdiyi CRM kursunda iştirak etdim. Həm kursun təşkilatçılığı həm də təlimçi tərəfindən tədris edilən mövzu yüksək səviyyədə idi. Hər kəsə tövsiyyə edirəm!
Kənan Məcidov
Fotoqraf